Kwestia pełnego wejścia Amazona do Polski nurtuje od dłuższego czasu szeroką grupę osób, które nie mogą doczekać pojawienia się polskiej wersji witryny. Od kilku lat działają wprawdzie centra logistyczne w kilku regionach kraju, szczególnie na zachodzie i południu Polski, jednakże póki co obsługują one zamówienia głównie klientów niemieckich. Wpisując w pole przeglądarki adres amazon.pl lądujemy na przetłumaczonej na nasz język niemieckiej wersji strony internetowej portalu zakupowego. Zatem również polscy klienci aktualnie dokonujący zakupów na Amazonie są w dużej mierze obsługiwani przez magazyny zlokalizowane na terenie Polski.
Z końcem 2019 roku gigant E-Commerce otworzył w Gliwicach na Śląsku póki co największe i najbardziej nowoczesne centrum logistyczne o powierzchni 210.000 m2 podzielonej na cztery poziomy – aktualnie prowadzona jest rekrutacja dotycząca około tysiąca etatów. W magazynie planowane jest zastosowanie około czterech tysięcy robotów dostarczających zamówione produkty do stanowisk pakowania przesyłek oraz uzupełniających regały. Krótko wcześniej oddano do użytku magazyny Amazona w Bolesławcu na Dolnym Śląsku oraz w Pawlikowicach niedaleko Łodzi.
Polska stała się w 2015 roku pierwszym krajem europejskim, gdzie w magazynach wprowadzono Amazon Robotics. Firma chętnie testuje innowacje w naszym kraju, inicjuje projekty i wykazuje duże zaangażowanie w rozwój infrastruktury logistycznej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom polskich konsumentów dokonano tłumaczenia niemieckiej witryny Amazona, by ułatwić zakupy na portalu i przyzwyczaić polskiego klienta do layoutu witryny i zasad na niej panujących, jak również wzmocnić pozycję marki w świadomości polskich konsumentów. Te wszystkie działania mają na celu stworzenie solidnego gruntu pod kompleksową działalność na terenie naszego kraju. Amazon na pewno wyciągnie wnioski z nieudanej ekspansji nad Wisłą innego globalnego gracza E-Commerce, jakim jest eBay. eBay kilka lat temu popełnił wiele błędów rozpoczynając działalność w Polsce – przede wszystkim nie docenił niekwestionowanej pozycji lidera Allegro.pl w naszym kraju. Jeff Bezos nie popełni już tego błędu, co pozwala przypuszczać, że Amazonowi uda się na stałe i z sukcesem zagościć na polskim rynku E-Commerce i nawiązać walkę o polskiego klienta, ale i również o polskie firmy zainteresowane rozszerzeniem zasięgu swoich ofert w sieci.
Osobiście jestem zdania, że najpóźniej w przyszłym roku doczekamy się pełnego startu amerykańskiej firmy w Polsce. Na obecną chwilę nie ma żadnych konkretnych informacji czy przecieków. Wyciągając jednakże wnioski z aktualnego rozwoju infrastruktury, analizując rozwój polskiego rynku E-Commerce i porównując procesy przygotowawcze w innych europejskich krajach w przeszłości, można przypuszczać, iż prezenty bożonarodzeniowe w 2021 roku będziemy w stanie zamówić już na w pełni rozbudowanej polskiej stronie internetowej amazon.pl .