AMZBlogger
Ecommerce, a w szczególności Amazon to od wielu lat moja praca, ale i – co chyba ważniejsze – pasja.
Zawodowo związany jestem z portalem od 2008 roku, kiedy to sam zacząłem sprzedawać produkty poprzez niemiecką platformę Amazon.de. Dzięki własnemu biznesowi w praktyce uczyłem się, jak tworzyć oferty i pozycjonować je w wynikach wyszukiwania, jak działa algorytm rankingowy Amazona oraz w jaki sposób efektywnie korzystać z narzędzi marketingowych oferowanych przez platformę.
Doświadczenie
Zgromadzone w ten sposób doświadczenie pozwoliło mi regularnie z sukcesem doradzać nowo rodzącym się biznesom Ecommerce w Niemczech jak wykorzystać potencjał oraz zasięg wśród online konsumentów amerykańskiego giganta. W 2018 r. pracując dla niemieckiego producenta z branży Home&Living jako Ecommerce Manager byłem odpowiedzialny za Online Marketing oraz budowę marki na platformie Amazon.
Z biegiem lat dogłębnie poznałem zasady obowiązujące nie tylko na Amazon Marketplace (SellerCentral), lecz również Amazon Retail (VendorCentral). Aktualnie, jako Head of Ecommerce niemieckiego przedsiębiorstwa produkującego zabawki/artykuły dla dzieci pracuję na obu interfejsach, aktywnie korzystam z platformy Amazon Advertising oraz kilku narzędzi do monitorowania i analizy sprzedaży.
Learning
Regularnie czytam międzynarodową prasę branżową oraz uczestniczę w konferencjach i workshopach (głównie w Niemczech) poświęconych tematyce Ecommerce oraz konkretnie platformie Amazon. Niniejszy blog traktuje wyłącznie jako hobby i nie jest moim zamiarem łączyć go w jakikolwiek sposób z moją aktywnością zawodową. Z tego właśnie względu zdecydowałem się – przynajmniej na obecną chwilę – prowadzić go całkowicie anonimowo.
Liczę na to, że prezentowane przeze mnie treści spotkają się z Waszym zainteresowaniem i że witryna AMZblog.pl wkrótce stanie się wartościową przystanią polskiej community zainteresowanej tematyką Amazona. Zapraszam do lektury !