Dashboard do obsługi transakcji Amazon Retail.
Sprzedawca, który oferuje swoje produkty za pośrednictwem Amazon Vendor Central, określany jest mianem first-party-seller. W tym wypadku nie sprzedaje on swoich produktów klientom końcowym, lecz występuje jako bezpośredni dostawca Amazona, któryż to nabywa od niego towary w większych / hurtowych ilościach. W takim wypadku Amazon staje się natychmiast właścicielem artykułów i przejmuje znaczną część marketingu, ale również kontrolę nad sprzedażą oraz kształtowaniem cen końcowych nabytych artykułów.
Uczestnictwo w programie dostaw regulowane jest przez portal Amazon i podlega ścisłym kryteriom. Handlowcy nie mogą sami zarejestrować się do programu Vendor, ponieważ możliwość udziału w nim dochodzi do skutku tylko na zaproszenie i jest skierowana przede wszystkim do producentów oraz wybranych większych detalistów.
Chociaż program Vendor oferuje wiele możliwości i szans dla wytwórców oraz hurtowników (np. dodatkowe opcje marketingowe, jednolite i proste zarządzanie zapasami), mogą pojawić się również negatywne czynniki tego modelu współpracy takie jak nadmierna zależność od platformy Amazon.