Dashboard do obsługi transakcji na Amazon Marketplace.
Amazon Seller Central jest udostępnioną przez Amazon platformą zarządzania sprzedażą, dzięki której istnieje możliwość zaprezentowania własnych produktów potencjalnym klientom. Zewnętrzni sprzedawcy tzw. third-part-seller mają możliwość korzystania z Amazona jako giełdy, na której mogą oferować swoje produkty. Aby móc sprzedawać towar na platformie, wymagana jest jedynie bezpłatna rejestracja.
Sprzedawcy mają wybór co do zasięgu sprzedaży (ogólnoeuropejski (PAN EU) lub tylko krajowy). Główne europejskie rynki sprzedaży prowadzone są w lokalnych językach, a listingi tłumaczone automatycznie, tak więc sprzedający nie muszą posiadać szerokich umiejętności językowych. Oznacza to, że handel w całej Europie możliwy jest również dla mniejszych przedsiębiorców.
Produkty oferowane do sprzedaży można szybko i łatwo wystawić kreując jedynie krótki opis. Sprzedający ma wybór, czy chce sam sformatować opis produktu, czy też skorzystać z narzędzi dostarczonych przez Amazona.
Kolejnym argumentem przemawiającym za platformą jest obsługa magazynowania i dostawy przez Amazon (tzw. FBA – Fulfillment by Amazon). Ponadto sprzedający i kupujący korzystają z już istniejących i automatycznie zaimplementowanych opcji płatności Amazon. Klientowi pozwala to na swobodny wybór sposobu i terminu zapłaty za zamówione produkty, podczas gdy sprzedawca ma pewność, że towar jest rzeczywiście opłacony. Rozliczenie między sprzedawcą a Amazonem odbywa się również automatycznie poprzez przelew na konto bankowe sprzedającego.