W tym artykule znajdziecie kontynuacje listy pojęć i skrótów, które warto znać, by z sukcesem sprzedawać na Amazonie. Aby przejść do wcześniejszych zwrotów, proszę kliknąć tutaj.
- QC – Quality Control / Quality Check
Quality Control /Quality Check to zarządzanie i kontrola jakości. W Chinach jest wiele firm, które przeprowadzają tak zwaną „kontrolę jakości” bezpośrednio u dostawcy w trakcie lub po zakończeniu produkcji.
- RoAS – Return on Ad Spend
RoAS to „Return On Ad Spend”, czyli kluczowa liczba, dzięki której można określić rzeczywisty zysk osiągnięty z wydatków na reklamę.
- ROI – Return on Investment
ROI jest skrótem od „Return on Investment”. Podobnie jak RoAS, ROI jest wskaźnikiem przydatnym do określenia rentowności. To, kiedy dokładnie stosuje się ten współczynnik, zależy od sytuacji. Zasadniczo ROI wspiera bardziej ogólne podejście, opisujące związek między obrotem a kosztami.
- SEO – Search Engine Optimization
SEO oznacza „Search Engine Optimization” czyli optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Pojęcie odnosi się do różnych narzędzi i technik, które pomagają zwiększyć widoczność stron internetowych lub produktów na Amazonie.
- SKU – Stock Keeping Unit
SKU jest skrótem od „Stock Keeping Unit”. Zasadniczo jest to jednolicie rozpoznawalny numer produktu. Ważne jest, aby zawierała ona również charakterystykę produktu, np. rozmiar, kolor, rodzaj opakowania.
- SPA – Sponsored Products Ads
SPA jest skrótem od „Sponsored Products Ads”. Jest to jeden z rodzajów produktów do marketingu udostępnianych handlowcom poprzez platformy sprzedażowe takie jak Amazon. Sponsored products ads są wyświetlane z adnotacją „sponsorowane” na stronie wyników wyszukiwania Amazon lub na listingach konkurentów.
- SBA – Sponsored Brands Ads
SBA to „Sponsored Brands Ads” i podobnie jak Products Ads są produktem marketingowym dostępnym dla sprzedawców w celu zwiększenia widoczności marki.
- SDA – Sponsored Display Ads
SDA to „Sponsored Display Ads”. SDA również pomagają sprzedawcom detalicznym zwiększyć zasięg i widoczność własnych ofert na Amazonie. Oprócz zdjęć produktów można tu również reklamować poprzez dodatkowe grafiki oraz obrazy.
- TOS – Terms of Service
TOS jest skrótem od Terms of Service czyli warunków współpracy i korzystania z platformy sprzedażowej Amazon.
- USP – Unique Selling Point
Skrót USP oznacza „Unique Selling Point” i opisuje jeden z najistotniejszych elementów w sprzedaży towarów – unikalną cechę Twojego produktu, która odróżnia go od podobnych produktów konkurencji. Inaczej mówiąc, że kupujący otrzymuje konkretny i wiarygodny powód, aby kupić od Ciebie i tylko od Ciebie. Niezwykle ważne jest, aby przy obecnym poziomie konkurencji na rynkach wprowadzać w obieg produkty o bezkonkurencyjnym USP!
Na tym etapie doszliśmy już do końca – jestem przekonany, że artykuł będzie Wam pomocny w zrozumieniu nazewnictwa Amazona i pozwoli swobodniej poruszać się po platformie. Jeśli chcielibyście zapoznać się z listą od początku, proszę o kliknięcie tutaj.