Amazon rezygnuje z formatu Produkt Plus i notuje rekord ilości użytkowników Prime
Wysyłka poprzez Amazon Prime jest z reguły bezpłatna dla klientów programu. Z tego względu Amazon stosował w przeszłości praktykę uzależnienia darmowej wysyłki bardzo tanich produktów od minimalnej wartości całego zamówienia. Do tej pory Produkty Plus można było zamawiać tylko wtedy, gdy wartość koszyka wynosiła co najmniej 20 euro. Firma najwyraźniej niedawno zerwała z tą praktyką, a format Product Plus odszedł do lamusa. Obecnie jako klient programu AmazonPrime można bezproblemowo zamówić produkty nawet za 1-2 EUR nie płacąc kosztów wysyłki.
Jest to bardzo dobra wiadomość dla klientów Prime, ponieważ krok ten pośrednio rozszerza asortyment produktów objętych programem o towary codziennego użytku. Spekuluje się, że Amazon będzie obsługiwał dostawy tych towarów poprzez własną sieć logistyczną, aby tym samym zwiększyć wykorzystanie jej zasobów.
Równolegle stale rośnie liczba klientów, u których powyższa informacja wywołuje pozytywne uczucia. Amazon osiągnął tylko w samych Stanach Zjednoczonych liczbę użytkowników Prime na poziomie 112 milionów. Wprawdzie wzrost abonentów w ostatnich latach uległ spowolnieniu, ale niezmiennie zauważalna jest ciągłość pozytywnego trendu. Na całym świecie ilość klientów Prime przekroczyła już znacznie poziom 160 milionów.